יזהר נולד בירושלים ב-1958.

כילד, חלם להיות טייס ולא מוסיקאי, אך בגיל אחת עשרה גילה את המוסיקה. הוא הקשיב באדיקות למצעדי פזמונים, קנה מגזינים של פופ וגם התחיל ללמוד לנגן בגיטרה. מכסף שקיבל לבר המצווה קנה גיטרה חשמלית ומגבר והקים בבית הספר בנוף ים את להקתו הראשונה: הכלבים האדומים.

כבן של שליח המדינה, בילה יזהר לא מעט משנות ילדותו בארצות שונות בעולם: בצרפת, בקמבודיה וביוון, אבל השהות המשמעותית היתה בהולנד, שם גר מגיל 15 עד 18 ניגן שם ונחשף ללהקות ותקליטים בזמן אמת והגדיר את זהותו ומקצועו – מוסיקאי.

בשנת 1977 התגייס אשדות לגלי צה"ל כעורך מוסיקלי. במקביל, המשיך לעבוד על המוסיקה שלו והקליט באולפן "קוליפון" ביפו את הגירסא הראשונה של "לראות אותה היום" בשם "מאומה לא קרה" – מילים שלו ושל אמו. בהאזנה לשיר באולפן גלי צה"ל הוא פגש חייל-טכנאי צעיר בשם יאיר ניצני, שהתגלה גם כמוסיקאי. השניים נדלקו מיד זה על זה והפכו לחברים ולשותפים מוסיקליים. חייל אחר שהגיע לגלי צה"ל כדי להקליט שירים עם רביעיית הזמר של חיל האויר עלה ברוב שעמומו לתקליטיה ופגש שם את יזהר – היה זה דני בסן והשניים הפכו מייד לחברים והקימו חברת דיסקו והפכו לדי ג'ייז במסיבות.

תיסלם – תחילת הדרך

גם לטכנאים יאיר ניצני ויואב גרא הייתה חברה דומה, וכשאשדות וניצני כתבו שיר משעשע על עיסוקם זה "לא רוצה עוד דיסקו, אני כבר לא יכול, תנו לי תנו לי רוק'נ'רול" נוצר הגרעין ממנו צמחה להקת תיסלם.

תיסלם פרצה לתודעה הישראלית בסוף 1980 עם הסינגל הראשון "רדיו חזק" וחודשיים לאחר מכן עם האלבום באותו שם. מוסיף ב"מומה" יואב קוטנר: "תיסלם הפכה ללהקה המצליחה ביותר בתחילת העשור. זו הייתה תקופה בה עברה מהפכה על המוסיקה הישראלית בכלל והרוק בפרט, גם בזכות תיסלם. חבריה לא התביישו להיות כוכבי רוק בסגנון חו"ל, עם כל הזוהר והתדמית המאוד רחוקה מחיי היום יום. עם תיסלם המוסיקה הישראלית התבגרה ועלתה מדרגה מבחינה מקצועית."

סיבוב ההופעות הראשון של תיסלם, שהחל במרץ 1981, ייצר תופעות של הסטריה חסרת תקדים בנוער הישראלי ובסיום אותה שנה זכתה הלהקה בכל התארים האפשריים, כולל "להקת השנה", "שיר השנה" לראות אותה היום ובאלבום פלטינה.

אחרי שלושה אלבומים, התפרקה תיסלם באוקטובר 1983 ויזהר החליט להקדיש את מרצו להפקה מוסיקלית ויצירה. במהלך שנות השמונים, ביסס יזהר את מעמדו כאחד המפיקים המשפיעים והמצליחים בארץ ועבד עם אמנים רבים, ביניהם בעז שרעבי, החברים של נטשה, סי היימן, אדם, קורין אלאל, אלון אולארצ'יק ועפרה חזה.

החיבור המוסיקלי של יזהר ועפרה הוביל לאחד השיאים של המוסיקה הישראלית בכלל ושל יזהר כמוסיקאי בפרט.

ב-1984 יזם יאיר ניצני, אז ב"הד ארצי", את הפקת הרמיקס של "גלבי" שיר תימני בביצוע עפרה ע"י יזהר. שלוש שנים מאוחר יותר, הפיק יזהר רמיקס נוסף של עפרה לשיר "אם ננעלו". השיר הפך מיד ללהיט הגדול ביותר באירופה בשנת 1988 וצעד במקום הראשון במרבית מדינות היבשת. האלבום של עפרה, "שדי", שהופק במרביתו ע"י יזהר, הפך גם הוא לרב מכר עולמי. יזהר נחשב עד היום באירופה לאחד מאבות השילוב של מוסיקת פופ עם מוסיקה אתנית, המכונה גם "מוסיקת עולם".

אלבום סולו ראשון

לאחר סיבוב האיחוד המוצלח במיוחד של תיסלם, בשנת 1990, החליט יזהר על הצעד הבא בקריירה שלו והחל בעבודה על אלבום הסולו הראשון שלו, שיצא בשנת 1992.

האלבום הפגיש את יזהר עם רביב גזית, שהיה שותף לעיבודים עם חברו לתיסלם צוף פילוסוף (בס) ועם ערן פורת הצעיר, שמתופף עם יזהר עד היום. האלבום הניב מספר להיטים גדולים, בהם "איש השוקולד", "הלילות שלנו", "מה תאמרי" ו "נועה של הים" והפך לאלבום זהב.

שנתיים לאחר מכן, הקליט יזהר את אלבום הסולו השני שלו, בהפקה משותפת עם משה לוי. טל ברגמן (תופים) ויוסי פיין (בס) הגיעו מארה"ב כדי לנגן באלבום, שכלל את הלהיטים "הירושימה שלי" ו "צילו של יום קיץ" שהיה גם לווידאו קליפ הראשון של יזהר.

בסיבוב ההופעות שליוה את האלבום בקיץ 1994, הצטרף ללהקתו של יזהר הקלידן והגיטריסט רן עפרון והשלים את ההרכב שמנגן עם יזהר עד עצם היום הזה. אותו הרכב ניגן עם יזהר גם בהופעה אקוסטית מיוחדת שהתקיימה ב-22 לינואר 1995, במסעדת "הארד רוק קפה" בתל אביב, הופעה שהובילה לאלבום המצליח ביותר של יזהר עד היום, הנושא את שם המסעדה. האלבום "הופעה חיה בהארד רוק קפה" שיצא בקיץ 1995 כלל רבים מלהיטיו של יזהר בביצועים מחודשים, כולל דואט עם קורין אלאל ל "תן לי קצת ממך" ושני שירים חדשים: "התחלות" ו-"בכל פעם שאני מתאהב (בך מחדש)".

במקביל לקריירת הסולו שלו, המשיך יזהר להפיק בהצלחה אמנים רבים ,ביניהם החברים של נטשה ("רדיו בלה בלה" 1994), אלון אולארצ'יק, מיכה שטרית, אתי אנקרי (למרות ובגלל 1997) והיה מעורב באלבומו של ברי סחרוף "נגיעות".

ב-1998 נולד עיליי, בנם של יזהר ואלונה קמחי ובאותה שנה הקליט יזהר את אלבומו הרביעי "זמן קסם". האלבום בו שיתף פעולה עם ברי סחרוף בשלושה שירים, כולל שיר הנושא, היה גם לאלבום הראשון שיזהר הקליט באולפן הפרטי שלו.

"זמן קסם" יצא ב-1999 כשאת מילות השיר עצמו כתב שחר אריאל. אביו של שחר, מאיר אריאל ז"ל, כתב את מילות הלהיט "למה לא", כחודש לפני מותו הטראגי.

יזהר הוא אחד האמנים הראשונים בארץ שהשתמשו במחשב כחלק מתהליך היצירה והיה גם האמן הראשון שהקים אתר אינטרנט כבר ב-1995.

בשנת 2000, לרגל השקת אתר הורדות המוסיקה הראשון בארץ, הרכיב יזהר אלבום אוסף מיוחד שנמכר אך ורק באינטרנט בשם "לך עם הלב". האלבום כלל ביצועים מהופעות חיות וביצוע ראשון של יזהר לשיר שכתב ללהקת "פרה קדושה" – "רגע".

את שלוש השנים הראשונות של המאה ה-21 בילה יזהר בעיקר באולפן שלו והפיק אלבומים לדויד ברוזה – "זה הכל או כלום" – ומוניקה סקס. במקביל החל יזהר בהגשמת חלום נוסף שלו, הקמת לייבל עצמאי באמנים חדשים ומוכשרים.

עם רונה קינן התחיל יזהר לעבוד כבר כשהיתה בת 17 ועם השנים התהדק הקשר המקצועי ביניהם. יזהר בחר ברונה להיות לאמן הראשון בלייבל שנקרא "יזהר אשדות מוסיקה" ובמאי 2004 יצא לחנויות אלבום הבכורה של רונה "לנשום בספירה לאחור".

האמן הבא שהוחתם בלייבל הוא פיטר רוט, גיטריסט להקת מוניקה סקס, שעומד להוציא את אלבום הבכורה שלו בחדשים הקרובים.

במקביל לפעילות הענפה הזו, החליט יזהר בתחילת 2003 לפנות לעצמו זמן ומקום לכתיבת שירים חדשים. דירת חדר קטנה במעלה רחוב שנקין בת"א הפכה לפינת היצירה שלו ושם בילה יזהר קרוב לשנה בכתיבת שירי האלבום החדש "במרחק נגיעה מכאן".

ההקלטות עצמן נערכו במהלך שנת 2004 באולפן של יזהר בשיתוף מוסיקאים נוספים וביניהם משה לוי (יועץ אמנותי), פיטר רוט (בס, גיטרות וקולות) וטל ברגמן שהגיע במיוחד מארה"ב כדי לתופף באלבום.

ב-31 לאוקטובר 2004, יצא לרדיו הסינגל הראשון הנושא את שם האלבום, "במרחק נגיעה מכאן". בינואר 2005 יצא האלבום במרחק נגיעה מכאן, כששיר הנושא הופך לאחד מלהיטיו הגדולים של יזהר.

במהלך שנת 2005 המשיך יזהר להופיע עם החומר החדש ברחבי הארץ ובהצלחה גדולה ובמקביל חזר לאולפן להפיק אלבומים חדשים לאמנים אחרים.

יזהר היה מעורב בהפקת האלבום החדש של הברירה הטבעית ששילב אלקטרוניקה עם הצליל היחודי של שלמה בר. בהמשך השנה הפיק יזהר את האלבום החדש של נורית גלרון "מה שהשמיים נותנים" ובהמשך השנה נכנס יזהר לפרוייקט הגדול שלו בתקופה זו, אלבום הבכורה של הראל סקעת. האלבום הוליד את שיר השנה של שנת תשס"ו, "ואת" והראל הוכתר לזמר השנה.

בקיץ 2006 הפיק יזהר את אלבומה השני של רונה קינן שיצא ב-2007 וזכה להצלחה רבה ומיד לאחר מכן חזר לכתיבת שירים, כשמתוכם נבחרו שלושה שנכללו באלבום האוסף שלו.

בתחילת מרץ 2007 יצא אלבום האוסף של יזהר, "הלילות שלנו" שבו 15 להיטים ושלושה שירים חדשים. "כביש לכיוון אחד", "מטעי הדובדבן של אוקראינה", בביצוע משותף של יזהר ומוקי (אלונה קמחי כתבה את המילים בעקבות זכרונות ילדותה באוקראינה ויזהר הלחין אותו כחלק מפרוייקט שהפיק עם אוהד דקל , בשם Foggy White) ו"לאן פנינו עכשיו". המהדורה המיוחדת כוללת גם דיוידי של ההופעה המיתולוגית בהארד רוק קפה. לרגל יציאת האלבום יצאו יזהר ולהקתו לסיבוב הופעות מוצלח ברחבי הארץ.

בתחילת פברואר 2008 השיק יזהר מופע חדש במסגרת הפסטיבל האירי בתל אביב.

בשנת 2011 הפיק את אלבומה של רונה קינן "המראות ונחיתות".

בשנת 2012 יצא אלבום האולפן הראשון של אשדות מזה שבע שנים, "עניין של הרגל". האלבום הורכב כמעט כולו משירים שכתבה אלונה קמחי, שמהם התפרסם הסינגל "ערב בלי טלפון". שיר אחד באלבום, "שמש סתיו", כתב יהלי סובול. באלבום התארחה אפרת גוש בדואט "אל אש בהירה". בהפקה המוזיקלית של השירים השתתף המוזיקאי משה לוי.

שיר הנושא מתוך האלבום, "עניין של הרגל", שאת מילותיו כתבה אלונה קמחי, עורר סערה ציבורית בשל תוכנו. השיר מתאר את ההשפעה שיש לשגרה בשטחים על חיילי צה"ל, שגרה שלעתים, לדעת מחברת השיר, מביאה אותם לנהוג באכזריות ובחוסר חמלה. השיר נפסל להשמעה ב"גלי צה"ל" בתוכניות שאינן תוכניות אקטואליה, ואף תחנות אחרות בחרו להדירו.

בשנת 2013 השתתף כיועץ למנטורית שירי מימון בפרק בתוכנית הריאלטי אקס פקטור‏ ובאותה שנה הוציא אלבום בשם Solo. Live! שהוקלט בהופעות הסולו של יזהר, בהן הוא מופיע לבד על הבמה. באלבום נכללו לראשונה בקריירה של יזהר גרסאות כיסוי שלו לשירים שהלחינו אחרים, כמו ״אהבה לבנת כנף״ של בועז שרעבי ו- Working Class Hero של ג׳ון לנון, אותו הוא מבצע עם רונה קינן.

בסתיו 2014 החל יזהר בתהליך הכתיבה לאלבומו הבא. יהלי סובול אחראי לטקסטים של האלבום הבא של יזהר.

בתחילת מרץ 2016 שחרר יזהר סינגל ראשון מתוך האלבום המתהווה, ׳את והגשם׳, למילים של יהלי סובול ולחן של יזהר.
אילן מוכיח אחראי לעיבוד המיתרים ויזהר הפיק את השיר יחד עם משה לוי, שותפו הותיק.